خیمه شصت و سوم

گروه شعرا و مداحان هیأت رایة الهدی یزد
مشخصات بلاگ
خیمه شصت و سوم

بسم الله...
گویند حسین بن علی علیهما السلام در صحرای کربلا و برای حفظ دین اسلام 62 خیمه برپا کرده بود!
هر خیمه وظیفه ی خاص خود را داشت...
بعد از روز عاشورا درست است که خیمه ای نماند ولیکن اسلام زنده ماند!
*****
و چه زیبا استادی بزرگوار می فرمود:
چه خوب است که ما در این زمان و در این شرایط، خیمه ای دیگر باشیم برای حفظ نهضت حسینی...
خیمه شصت و سوم

آخرین نظرات
شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱ ق.ظ

روز شمار فاطمیه (7)


حوادث روز دوشنبه (هفتمین روز پس از رحلت)
  • اتمام حجٌت و آغاز سکوت

نصرت خواهی امیرمؤمنان علیه السلام پس از سه روز، به پایان می رسد و تکلیف قیام با شمشیر، از دوش جانشین بر حقٌ رسول خدا صلی الله علیه و آله برداشته می شود. آن حضرت علیه السلام در آغاز صبح، به چهار تن از یاران با وفایش( مقداد، سلمان، ابوذر، زُبیر) امر می کند که به خانه برگردند و سکوت اختیار کنند.

این گروه اندک، تنها یاران واقعی در آن شرایط حساس اند و به یاری دیگران امیدی نیست.

  • عرضه قرآن

مهم ترین واقعه امروز، عرضۀ قرآن توسط امیرمؤمنان علیه السلام است. آن حضرت علیه السلام وارد مسجد شده ـ در حالی که گروهی در اطراف ابوبکر در مسجد حاضر هستند ـ با صدای بلند می فرمایند:ای مردم! من پس از پایان غسل و دفن رسول خدا صلی الله علیه و آله، به جمع آوریِ قرآن مشغول شدم، اینک این قرآن، که یکی از دو ثقل است و من، که ثقل دیگر آن هستم.

در این قرآن،تنزیل و تأویل و ناسخ و منسوخ روشن است، تا روز قیامت نگویید که من، کتاب خدا را از آغاز آن تا انتهایش برایتان نیاوردم.

عُمَر پاسخ می دهد: ما را به تو و قرآنی که آورده ای، احتیاج نیست، ما نزد خود قرآن داریم.

  • خطبه "وسیله"

در پسِ این سخن، امیرمؤمنان علیه السلام خطبه ای رسا ایراد می فرمایند:

... ای مردم! آیا نشنیدید که پیامبر صلی الله علیه و آله درباره من فرمود:

نسبتِ علی با من همانند نسبتِ هارون به موسی است، مگر این که پس از من، پیامبری نیست...

و این که [در غدیر خم، پیامبر صلی الله علیه و آله] فرمود:

هر کس که من مولای اویم، پس این علی مولای اوست...

در همین روز، خدای عزٌوجلٌ چنین نازل کرد:

امروز، دینتان را کامل کردم، نعمت را بر شما تمام ساختم و چنین اسلامی را به عنوان دین، برایتان پسندیدم. "مائده/3"

... ای مردم! من مانند هارونم در میان آل فرعون و مانند بابِ توبه ام در میان بنی اسرائیل، همچون کشتی نجاتم در میان قوم نوح. من خبر عظیم و راستگوی بزرگ هستم...

آری! این خطبه که شامل انتقادهای فراوان به شخص خلیفه و سیر حکومت ابوبکر است، در تاریخ با نام "خطبةُ الوسیله" به یادگار می ماند.

پس از پایان این اتمام حجت، امیرمؤمنان علیه السلام، قرآن تألیفی خویش را به منزل می برند.

این قرآن، یادگار نبوٌت و امامت تا زمان ظهور امام زمان علیه السلام است.

ادامه دارد ...

منبع: کتاب روزشمار فاطمیه   ناشر: مرکز فرهنگی و انتشاراتی منیر

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۴
خیمه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی